Selecteer een pagina

Review MEDIDU Rugbrace met baleinen

Voorwoord
Huub: Ontzettend fijn dat ik een review mag schrijven over de Medidu Rugbrace met Baleinen. Zelfs mijn fysiotherapeute zei dat hun team geregeld de braces van Podobrace.nl aanbevelen. Bij Podobrace.nl hebben ze diverse braces voor allerlei doeleinden. Omdat ik ontzettend veel last van mijn rug en vooral onderrug heb, zou de Medidu rugbrace met baleinen een uitkomst zijn. Binnen een dag was de rugbrace in stevig bepakking bezorgd. (Kon zelfs door de brievenbus). Deze braces zijn verkrijgbaar t/m XL. Aangezien mijn buikomvang ‘iets’ groter is schoot regelmatig de band los als ik bijvoorbeeld wilde gaan zitten. Hier heb ik melding van gemaakt en gezegd dat er ook mensen zijn met
een grotere buikomvang en dat een maat XXL zeker niet zou mogen ontbreken. Ze vonden dit een goede tip. Kreeg op 12 juni bericht dat ook de rugbrace met baleinen in maat  XXL nu verkrijgbaar is.

Mail
Heb je een vraag via mail, dan wordt deze snel beantwoord.

Rugbrace
Is een band met 4 baleinen en 6 extra verstevigingsbanden. Deze geeft optimale steun. De band heeft ook verstelbare verluchtings- en ademende zijpanelen. Klittenband, goede pasvorm, comfortabele rugbrace Ik heb de rugbrace XL omvang van taille 106-115 cm, hoogte van achterkant van de rugbrace is 23 cm. Deze brace heeft de hoogste beschermingsgraad en is te gebruiken bij middelzware tot aan zwaardere klachten en geeft voldoende ondersteuning en bescherming.

Klein minpuntje
Helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij met uitleg hoe de je de band kan verstellen. Het zou goed zijn dat een gebruiksaanwijzing samen met de rugbrace geleverd wordt.

Gebruik
Voor mensen met een grotere buikomvang is aan te raden een rugbrace te bestellen XXL zodat deze beter past. Aangezien ik XL binnenkreeg schoot de band sneller los. Een naaister heeft er een rekbare (zwarte15 cm) band tussen gezet. Ik moet zeggen dat deze rugbrace nu uitstekend zit en werkt. Het zit strak om je heen en tóch voelt deze licht aan. Ook de fysiotherapeute beveelde mij deze rugbrace aan en daar moet ik haar gelijk in geven,
Vele malen heb ik deze brace uitgeprobeerd en kom tot de conclusie dat deze brace uitstekend werkt. Kan nu ook beter bukken en opstaan zonder dat mijn rug belast wordt. Dat komt ook omdat deze brace mijn rug verstevigd.

Aanraden?
Já…
ik raad zeker de mensen met fibromyalgie die rugklachten hebben deze medidu rugbrace met baleinen aan. Maar ook voor mensen met andere rugklachten.